10 Giorni Senza Mamma
Can a hard-working dad survive ten days alone with his three children, who he has never taken care of, until his wife returns from holidays? He will have to master the tough job of being a mother, juggling nursery, teenage crushes and violent PlayStation games. His life will never be the same again.
Carlo is a hard-working supermarket HR manager married to Giulia, who gave up her career to be a full-time stay-at-home mum. The couple has three children: 13-year-old Camilla, the lively Tito, and little Bianca, whose babbling is incomprehensible to Carlo. Giulia, tired of taking on the lion’s share of childcare responsibilities, suddenly decides to teach her husband a lesson and leaves for a ten-day holiday to Cuba. Thus, it is up to Carlo to look after their three children at this delicate time in his professional life, managing nursery drop-offs, teenage crushes and violent PlayStation games until his wife's return.