Wilt Chamberlain: Borscht Belt Bellhop
An unexplored and pivotal chapter in the life of one of basketball's greatest players, and a fascinating glimpse of a time when a very different era of basketball met the Borscht Belt in its heyday.
In 1954, before his senior year of high school, Wilt Chamberlain took a summer job that would change his life. He worked as a bellhop at Kutsher's Country Club, a Jewish resort in the Catskill Mountains. By day he was making 2 dollars an hour and getting great tips from the awestruck guests as he lifted their luggage through a second floor while standing outside on the ground.