The King of TV
1988. Diagnosed with a serious ailment that could bring an end to his career in front of the cameras, Brazilian TV presenter Silvio Santos looks back on his journey to becoming one of the biggest presenters in all of Brazil.
1988. Silvio Santos, one of the biggest presenters on Brazilian television, is diagnosed with a serious problem with his vocal cords, which will leave him voiceless. The fear of being forced to leave the stage brings back memories of his trajectory: from his childhood as a street hawker to his struggle to obtain the SBT TV channel concession during the military dictatorship.
1989. Silvio Santos is a candidate for Brazil’s presidency — much to the chagrin of his competitors.
Ahead in the polls, Silvio’s opponents seek to bring him down in the final days of the campaign.
Silvio aims to transform SBT into a ratings juggernaut. But to do so, he has to break from the past.
In the midst of a marriage crisis, the new lineup flops and Silvio falls behind in Sunday ratings.
With his personal life on the ropes, a financial crisis pushes Silvio to the brink of bankruptcy.
The ratings battle between SBT and Globo marks a turning point in the history of Brazilian TV.
Silvio seeks to resolve his daughter Patrícia’s kidnapping, unaware that his life is at risk.
Silvio Santos uses his talent to save himself, his family, his businesses, and bounce back.