The Absent-Minded Professor
Fred MacMurray is a bumbling professor who invents a gravity-defying, flying rubber substance called Flubber. Hysteria follows when no one is interested in the material except a corrupt businessman who wants to steal it for financial gain.
THE ABSENT-MINDED PROFESSOR contains two essential elements for laughter -- Fred MacMurray and Flubber, his gravity-defying formula for flying rubber! You'll visit Medfield College and delight in the fun when Professor Brainard (Fred MacMurray) uses Flubber to put more bounce in the basketball team, fly a Model "T" Jalopy over Washington, D.C., and save Medfield College from financial ruin! Join a brilliant cast full of your favorite Disney stars: Ed Wynn as Medfield's bumbling Fire Chief, Keenan Wynn as the evil-minded Alonzo Hawk, and Nancy Olson as the college secretary who the Professor has absent-mindedly left at the altar ... three times! Contains tobacco depictions.