Average teenager Peter Parker is transformed into an extraordinary superhero after he is accidentally bitten by a radioactive spider. When his beloved uncle is savagely murdered during a robbery, young Peter vows to use his powers to avenge his death. Deeming himself "Spider-Man," he sets about ridding the streets of crime, bringing him into conflict with malevolent super-villain "Green Goblin."