The First Omen
In this psychological horror prequel to the classic Omen films, a young American woman is sent to Rome to begin a life of service to the church. Soon, she encounters a darkness that causes her to question her faith, revealing a terrifying conspiracy to bring about the birth of evil incarnate.
A psychological horror film, “The First Omen” is a prequel to the classic horror film franchise. Margaret Daino is a young American novitiate sent to Rome to begin a life of service to the church, working at a local orphanage. She instantly takes to the oldest girl at the orphanage, Carlita, who, like Margaret, is troubled at a young age. But she soon encounters a darkness that causes her to question her own faith, and uncovers a terrifying conspiracy that hopes to bring about the birth of evil incarnate.