Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)
In an effort to jump-start his career after his superhero movie franchise dies, a psychotic actor writes, directs, and stars in a Broadway play that becomes an unlikely hit after he tries to shoots himself in the head during the premiere.
Michael Keaton joins Emma Stone, Edward Norton, Zach Galifianakis and Naomi Watts in this riveting story about fame, fantasy and second chances. When a former superhero film star (Keaton) sets out to make a comeback on Broadway, he grapples with self-doubt, harsh critics, and his estranged daughter (Stone) in this imaginative, wickedly funny film from writer/director Alejandro González Iñárritu.