Stan Lee
From Marvel Studios and acclaimed director David Gelb, "STAN LEE" is the official documentary film about Stan “The Man” Lee and his rise to influence in the world of comic books and pop culture. Tracing his life from his upbringing as Stanley Lieber to the rise of Marvel Comics, "STAN LEE" tells the story of Stan Lee’s life, career, and legacy in his own words through personal archive material.
From Marvel Studios and acclaimed director David Gelb, "STAN LEE" is the official documentary film about Stan “The Man” Lee and his journey to become one of the most influential people in the world of comic books and pop culture. Tracing his life from his challenging upbringing as Stanley Lieber to the meteoric rise of Marvel Comics, "STAN LEE" tells Stan’s story in his own words. Using only archival material – from personal home video, interviews and audio recordings - the film examines Stan’s origin story and what emerged from it: a far-reaching universe of stories with three-dimensional characters that have resonated with people all over the world. In this way, "STAN LEE" is both a story of comics and passion, and an intimate portrait of a man, his philosophy and its lasting impression.