Stripper
The actual story of 5 women - their lives, characters and very difficult and demanding profession - being strippers. The story takes an in depth look at their chosen career and culminates at the first ever stripper convention and contest held in Las Vegas.
Jerome Gary, the director of Pumping Iron which brought fame to Arnold Schwarzenegger, directed and produced the documentary STRIPPER. The film gives an insiders' look at the profession of stripping and at the women who choose to enter it. The strippers appear as themselves, and the focus centers on the stories of a few women who compete in an international striptease contest held in Las Vegas. Janette Boyd, a seasoned Vegas dancer, works diligently to save money for the future of her young daughter and herself, only to be betrayed by a man who steals her entire investment. Kimberly Holcomb plays Danyal, a young woman who shares stories of her attraction to sadomasochism, and plans a stage act in which she will use fake blood. Accustomed to their hometown ‘regulars’ who don’t view the girls as merely sex objects, the atmosphere of the competition comes as a hard blow. The film presents a poignant glimpse at the lives of these women and at the reasons they have chosen stripping as their career.