The Marinovich Project
The Marinovich Project details the story of former star quarterback Todd Marinovich and his unique ascent to stardom, the dark descent that followed, and the complicated father-son bond throughout.
From birth, Todd Marinovich was raised with a defined purpose of creating the perfect athlete. Trained by his father Marv, a former pro football player, the young Marinovich was meticulously engineered and nurtured into a star quarterback. But three short years later he was out of the NFL. The "test tube athlete" was a full-blown drug addict; a cautionary tale of epic proportion. Marinovich tells the unvarnished story of his unique ascent to stardom and the dark descent into drugs and oblivion that followed. First-person accounts from Marinovich and his family, including his father, as well as a treasure trove of never-before-seen footage, will trace the phenom's tale from the cradle to the gridiron and ultimately answer a persistent question..."what went wrong with Todd Marinovich?"