Finding Nemo
When young clownfish Nemo is unexpectedly captured from Australia's Great Barrier Reef and taken to a dentist's office aquarium, it's up to Marlin, his worrisome father, and Dory, a friendly but forgetful regal blue tang fish, to make the epic journey to bring him home.
Nemo, an adventurous young clownfish, is unexpectedly captured from Australia's Great Barrier Reef and taken to a dentist's office aquarium. It's up to Marlin (Albert Brooks), his worrisome father, and Dory (Ellen DeGeneres), a friendly but forgetful regal blue tang fish, to make the epic journey to bring Nemo home. Their adventure brings them face-to-face with vegetarian sharks, surfer dude turtles, hypnotic jellyfish, hungry seagulls and more. Marlin discovers a bravery he never knew, but will he be able to find his son?