Robin Roberts explores the evolution of Black Panther from the comic emerging in the 1960s to the film the world fell in love with in 2018. Roberts sits down with director Ryan Coogler to discuss the highly anticipated sequel to the Marvel Studios’ phenomenon, “Black Panther,” and how the film honors the legacy of Chadwick Boseman. Whoopi Goldberg, exclusively interviews Boseman’s widow, Simone Ledward Boseman.
ABC News Studios partners with Rock’n Robin Productions for “20/20 Presents Black Panther: In Search of Wakanda,” the one-hour program hosted by “Good Morning America” co-anchor Robin Roberts exploring the evolution of Black Panther from the comic emerging in the 1960s to the film the world fell in love with in 2018. Roberts sits down with director Ryan Coogler to discuss the highly anticipated sequel to the Marvel Studios’ phenomenon, “Black Panther,” and how the film honors the legacy of Chadwick Boseman. EGOT winner and moderator of “The View,” Whoopi Goldberg, exclusively interviews Boseman’s widow, Simone Ledward Boseman. In homage to King T’Challa and one week in advance of the film’s premiere, the program features an exclusive sneak peek of “Black Panther: Wakanda Forever.”