The Lowdown
Citizen journalist Lee Raybon is a self-proclaimed Tulsa “truthstorian” whose obsession with the truth is always getting him into trouble.
FX’s “The Lowdown” follows the gritty exploits of citizen journalist Lee Raybon, a self-proclaimed Tulsa “truthstorian” whose obsession with the truth is always getting him into trouble. While Lee’s no idealist, he’s fiercely committed to exposing corruption and unearthing the city’s hidden rot, even when it puts him at risk. When the publication of Lee’s latest exposé – a deep dive into the powerful Washberg family – is immediately followed by the suspicious suicide of Dale Washberg, Lee knows he’s stumbled onto something big. Following a trail of breadcrumbs Dale has left behind, urging someone to dig deeper into the circumstances surrounding his death, Lee does just that. What Lee finds is that Betty Jo, the grieving widow, seems to be more interested in her brother-in-law than in her dearly departed. And powerful forces want to prevent Lee from learning anything more.