Free Spirits
The Spirits of St. Louis, an entertaining and at times controversial team that played only two seasons in the American Basketball Association, continue to exist in a most unusual fashion.
When the American Basketball Association disbanded in 1976, four ABA franchises joined the NBA -- the Nets, Nuggets, Pacers and Spurs. But one of the odd teams out found a different way to secure its future. "Free Spirits" tells the colorful story of the Spirits of St. Louis -- an entertaining and at times controversial team featuring stars like Marvin Bad News Barnes and James Fly Williams with an upstart sportscaster named Bob Costas calling the play-by-play. The Spirits managed to pull off a stunning playoff upset of the defending champions in their first season, and on their way to franchise extinction, co-owners Daniel and Ozzie Silna managed to negotiate a contract that has allowed the team to continue to exist in the most unusual fashion.