Doctor on the Edge
Assigned to Pyeondongdo, an island everyone avoids, public health doctor Do Jiui is haunted by his fear of the sea. In this unfamiliar place, he becomes entangled with a secretive nurse, Yuk Hari. A thrilling, will-they-won't-they romance unfolds on the island he's desperate to flee.
A medical romance between a public health doctor who wants to escape a remote island and a nurse who has fled the city. Haunted by past trauma, Do Jiui is assigned to Pyeondongdo, an island he sees as a prison he must escape, despite his fear of the sea. In that isolation, he meets Yuk Hari, a mysterious nurse with a gentle smile and secrets. Strangely, she always seems to appear at his side whenever his fear overwhelms him. Though they seem mismatched, the two keep crossing paths on the small island. Can a man trapped by his past and a woman desperate to escape her present find love and healing on Pyeondongdo? A story of restless youth, waves of love, and shimmering sincerity—Doctor on the Edge begins.
Dreading his post, Do Jiui arrives on Pyeondongdo, meets Yuk Hari, and begins harsh island life.
Do Jiui meets the mysterious nurse Yuk Hari, and their line-crossing house calls begin.
The village chief makes Jiui an outcast. Meanwhile, Hari and Chiyeon are stranded overnight.
Jiui is shaken by Hari's past and rumors, and a storm-hit emergency leaves him paralyzed by trauma.
Hari nurses Jiui amidst hospital gossip. Meanwhile, on Pyeondongdo, Mija is in critical condition.
Jiui and Hari's relationship is tested by Mija as the county governor schemes over Deokhwa's rescue.
Torn between love and hurt, Jiui and the hurt Hari drift apart, and Mija's condition worsens.
Grieving her grandma, a downpour forces Hari to live with Jiui. Amid mix emotions, a secret emerges.
Jiui and Hari confirm their feelings, illness spreads on Jineondo, and a man appears before Jucheon.
A crash shatters Jiui. As his first love Hwayeong returns, Hari must decide whether to let him go.