Abbey Road: If These Walls Could Sing
For more than 90 years, Abbey Road Studios has been at the heart of the music industry. In this personal film of memory and discovery, Mary McCartney guides us through nine decades to see and experience the creative magic that makes it the most famous and longest-running studio in the world. From classical to pop, film scores to hip-hop, “Abbey Road: If These Walls Could Sing” explores the breadth, diversity and ingenuity of Abbey Road Studios.
For more than 90 years, Abbey Road Studios has been at the heart of the music industry. In this personal film of memory and discovery, Mary McCartney guides us through nine decades to see and experience the creative magic that makes it the most famous and longest-running studio in the world. From classical to pop, film scores to hip-hop, “Abbey Road: If These Walls Could Sing” explores the breadth, diversity and ingenuity of Abbey Road Studios. Intimate interviews reveal how leading artists, producers, composers and the dedicated engineers and staff of Abbey Road all found their musical language and community, while vivid archive footage and session tapes give exclusive access to these famously private studios.