The Color of Friendship
Two girls from different backgrounds come together and change each other’s lives. Mahree, a girl living in apartheid South Africa, and Piper, the daughter of congressman in Washington, D.C., must spend a semester together at Piper's house. After realizing that their preconceptions of each other were wrong, they have to face their assumptions and learn the true color of friendship.
Two girls from opposite sides of the world come together and change each other’s lives. Mahree lives in apartheid South Africa with her wealthy family. Piper Dellums is the daughter of a U.S. congressman in Washington, D.C. When Mahree is chosen to spend a semester at the Dellums' house, she and Piper realize they weren’t what each other expected. Each girl has to face the assumptions she has made and learn the true color of friendship.