Avant Card
We follow Ernst, a postcard character, on his way through the diverse world of postcards and his bizarre journey to himself. Will he finally find happiness?
While the other cards are eagerly bought, no one is interested in his card and Ernst becomes increasingly discontented. Almost he is also bought - but then he is put back crooked again. This brings his world into imbalance and he falls out. For him a colorful journey full of different styles of representation begins - whether 2D, 3D, Real film and Stop-motion.
'Avant Card' is a journey through the history of animation. Full of joy, energy and creative forms of expressions.