Bibi & Tina - Der Film
Bibi and Tina are looking forward to the count's horse race, but there are two competitors: the pretty Sophia, who tries to win Alexander’s heart, and the sneaky Kakmann, who wants the count's favorite foal, no matter the cost.
Real friendship, the first bad heartache and a big tournament. The friends Bibi Blocksberg and Tina Martin are inseparable - and simply unbeatable on their horses Sabrina and Amadeus. How fitting that a big horse race is being prepared at Falkenstein Castle. Obviously Bibi Blocksberg and Tina Martin also want to take part! The pretty Sophia von Gelenberg, is a serious competitor - and she also has an eye on Tina's boyfriend Alexander von Falkenstein. As if that weren't enough, the windy horse breeder Hans Kakmann wants Count Falko von Falkenstein’s favorite foal no matter the cost. Of course, Bibi Blocksberg and Tina Martin cannot allow that to happen! On the day of the race, Bibi Blocksberg no longer knows what to fight for first: for victory, for the foal or for the friendship with her best friend Tina Martin, who is put to the test by lovesickness, jealousy and all kinds of underhanded behavior.