Maya the Bee
A young bee named Maya leaves her hive to discover the beauty and mysteries of nature. As she explores the meadow where she lives, she meets other insects living there, plays to her heart's content, and shares her joy with her friends. Constantly amazed by her discoveries, Maya's enthusiasm is contagious!
Based on the well-known books written by Waldemar Bonsels, this is a story about a little bee that goes her own way. Her fellow bees, the batch she was born with, are content with the controlled life of the hive and happily do whatever their teacher Miss Cassandra asks of them. But not Maya! For better or worse, she's too curious and spirited to let life pass her by. If a leaf ends up floating in the pond, Maya sees it as a sailing adventure waiting to happen. If there's a flower that blooms once a year on a lonely hilltop, Maya mounts an expedition to see it. Her adventures sometimes lead her into trouble, but luckily, she has Flip, an avuncular grasshopper, and her best friend Willy to help her out.