Story of... Ramadan
In this one-hour film, Mehreen Baig explores Ramadan, the holiest month for 1.6 billion Muslims. The month is marked by the sighting of the new moon and concludes with the celebration of Eid-ul-Fitr. Ramadan, one of the five pillars of Islam, is a time of selflessness, humility, and spiritual growth, presenting unique motivations and challenges for Muslims worldwide.