Sugarcane
An investigation into abuse and missing children at a native residential school ignites a reckoning on the nearby Sugarcane Reserve.
When unmarked graves are found on the grounds of an Indian residential school run by the Catholic Church in Canada, it sparks a national outcry. After years of silence, the abuse many children experienced in a system designed to destroy Indigenous communities comes to light. Now the community’s resilience is tested as it breaks the cycle of trauma and finds the strength to persevere.