Dear Killer Nannies
Juampi, Pablo Escobar’s son, has an atypical childhood and lives surrounded by hitmen who work as his nannies. He idealizes his father, considering him a benefactor, but as he grows up, he learns that his father is, in fact, a criminal. Over the years, he will have to face the burden of his surname and decide whether he wants to continue the family legacy or start a new life from scratch.
Juampi is a lonely child whose life is surrounded by luxury. He considers his father the humblest benefactor in Medellín, with a fortune that obliges them to live with bodyguards who also work as his playmates. However, this ideal world starts to crumble when he learns that his beloved “nannies” are hitmen hired to give their lives to his family, and that his father, Pablo Escobar, is the most feared and wanted drug trafficker on the planet. This is the story of a child who loses his innocence by inheriting a war that does not belong to him while carrying the stigma of a last name that will transform his life into a race against death. Juan Pablo Escobar narrates, in first person, how it was to grow up inside the Medellín Cartel, the most powerful criminal empire of his time.
Juampi grows up surrounded by luxury and violence, raised by Pablo Escobar's hitmen.
Juampi confronts the truth about his father as he seeks to break free from a legacy that haunts him.
Despite the exile, the last name Escobar becomes an impossible burden for Juan Pablo and his family.
Juan Pablo seeks to break with his past, confronting those who want to see him dead face-to-face.
Locked up and persecuted, the Escobar family seeks a way out to start a new life.
Caught between power struggles and betrayals, Juan Pablo seeks to regain control of his life.
Amidst suspicions and while everything collapses, Juampi has a connection him with his roots.