Lion Dynasty
Filmed over 10 years, this is the saga of a brave lioness as she leads her pride through extreme challenges and mortal danger in the merciless landscape of Tanzania, ultimately ensuring their survival.
This unique story spans a decade and follows one of Tanzania's most powerful lion prides as they overcome mounting obstacles by relying on strong family bonds. We first meet our star lioness when she's a cub, and follow her ascent to matriarch during the ever-increasing dry seasons along the Ruaha River. She endures tragedy and enjoys triumph, but she is always the indomitable force behind her pride's success -- or failure. As the years pass, the lioness is forced to make a monumental decision for the entire cat family in order to ensure the pride's legacy - and allow them to survive.