Small Potatoes: Who Killed The USFL?
In 1983, the upstart United States Football League (USFL) signed three straight Heisman Trophy winners and future NFL stars Steve Young, Reggie White and Doug Flutie. Winning over fans with its aura of fun & flamboyance, the new league averaged crowds of 25,000. But with success came expansion and new owners, including a high profile real estate baron whose vision was at odds with the league’s founders.
In 1983, the upstart United States Football League (USFL) signed three straight Heisman Trophy winners and future NFL stars Steve Young, Reggie White and Doug Flutie. Winning over fans with its aura of fun & flamboyance, the new league averaged crowds of 25,000. But with success came expansion and new owners, including a high profile real estate baron whose vision was at odds with the league’s founders. Academy-Award-nominated director Mike Tollin attempts to answer the question, “Who Killed The USFL?”