Code Geass: Rozé of the Recapture
Year Seven of the Kowa Period, in the former Hokkaido Block, live brothers known as the Nameless Mercenaries. The Emperor, Callis al Britannia, tries to plunge the world into chaos with the help of his servant, Norland, and his Einberg Knights. Rozé and Ash take action from the Northern lands.
Year Seven of the Kowa Period, in the former Hokkaido Block occupied by the Neo-Britannian Empire, live mercenary brothers known as the Nanashi Mercenaries. The eldest, Ash, has excellent athletic ability and advanced Knightmare Frame controlling skills, while the youngest, Rozé, is clearheaded and oversees the gathering of intel and the devising of strategies. Due to an impregnable wall of energy called the Shitunpe Barrier, for four years the 100th emperor who stopped the Black Knights' liberation plan, Chalice al-Britannia, has been trying to plunge the world into chaos once again with the help of his servant, Norland and his Einberg Knights.
Brothers Rozé and Ash take action in the Northern Lands now conquered by the Neo-Britannian Empire.
Rozé and Ash take on a mission to rescue Kensei Kuroto, the leader of the Seven Shining Stars.
A transport ship arrives with supplies. The new Knightmare Frame model comes accompanied.
A rescue operation is launched to save the Japanese from the Sky Fortress Damocles and F.L.E.I.J.A.
Under Kuroto's command, the Stars, Rozé and Ash, are forced to make a decision to stop Damocles.
Rozé who believed Ash to be his father’s enemy, visits the Lavender Home where Ash was raised.
As a result of Christoph’s interrogations into the secret of Geass, the resistance base is raided.
The SSS are devastated and Rozé is in a hopeless situation. They receive intel of a proposed peace.
Unidentified machines pose fear and confusion to people. This evil force closes in on Sakura.