THE ONE SHOT
Daigo from comedy duo Chidori kicks off a groundbreaking project combining film and comedy. Eight of Japan's top comedians must write and direct their own short films with just one rule: include a single, hilarious gag. Who will deliver the perfect gag and be crowned the first ONE SHOT Champion?
Daigo from comedy duo Chidori kicks off a groundbreaking project combining film and comedy. Gathered for the project are eight of Japan's top comedians selected by Daigo, including M-1 finalists and King of Conte champions. Each must write and direct a short film with just one rule: include a single, hilarious gag. In this unprecedented competition, skilled comedians have just "one shot" to prove their true talent.
The comedy masters compete in a tournament, voting for each other to decide whose short film was best. With their pride on the line, they have spent three months pouring everything they have into creating one-of-a-kind stories. With just "one gag," can they strike straight at the hearts of the audience? Who will be crowned the first-ever ONE SHOT Champion?
Jiro's medical drama vs. Akiyama's school drama. Two wildly unpredictable One Shots!
Goto's bizarre medical drama vs. Yamauchi's ghastly school drama. Chaos takes over the studio!
Horiuchi's cop drama vs. Tenjiku Kawahara's family drama. The first One Shot that leads to tears!
Matayoshi's cop drama vs. Kunizaki's family drama. Their captivating films leave everyone in shock!