Day Zero
Set within the backdrop of Cape Town's worsening severe water crisis, serving as a grim warning for the future of cities worldwide, this documentary exposes the root causes and far-reaching consequences of this environmental emergency, governmental efforts to manage the situation, and highlighting a critical lesson as experts predict a quarter of global cities will face similar shortages by 2050.