Menese
Menese was an indomitable artist, a flamenco vocalist who, guided by his mentor, revolutionized the art form. Politically committed, he brought flamenco to new stages. Today, a new generation of female artists like Rocío Márquez reinterprets his powerful hymns, carrying his revolutionary spirit forward.