The Art of Self-Defense
An off-beat comedy about a man beaten down by society, who joins a mysterious karate group led by an enigmatic Sensei.
Casey (Jesse Eisenberg) just can't seem to win. Attacked on the street, humiliated at his job and even emasculated by his dog, he joins a local karate dojo led by the enigmatic Sensei (Alessandro Nivola) to learn how to defend himself. In the midst of his training, Casey becomes friendly with a female instructor (Imogen Poots) and soon realizes he is caught in a bizarre world of outcasts, fraternal rituals and hilarious hyper-masculinity.