Lion
Filmed over four years, this ambitious natural history series follows the extraordinary true story of a lion cub named Kio on his epic journey to become a king. Facing loss, exile and fierce rivals, he must overcome extraordinary challenges in a relentless fight to survive and find his place in the wild.
From “The Lion King” director Jon Favreau and BBC Studios executive producer Mike Gunton comes the extraordinary true story of a lion cub named Kio on his epic journey to become a king. Filmed over four years, this sweeping saga of family, hope and courage follows Kio as he grows from a vulnerable cub into a powerful leader. Along the way, he faces loss, exile and fierce rivals in a fight to survive. Combining cinematic storytelling with groundbreaking natural history filmmaking, this series captures the complete coming-of-age story of a lion — and the remarkable making of a king.