Empowered
In this Spanish comedy, Paz is an overworked and underappreciated woman who is constantly having her buttons pushed by the mediocre cast of characters that surround her. But after a visit with an unconventional therapist, Paz’s reticent side is replaced by an acerbically honest one that isn’t afraid to hurt feelings.
Paz’s life is perfect, at least on the surface. She has a job, relationship, friends… but something is amiss. In truth, Paz is unhappy with her surroundings — she’s always anxious and overwhelmed, but is unable to put into words her true feelings. But all of that comes to an abrupt end when Paz leaves an unconventional therapy session with a newfound ability to speak her truth in all of its acerbic honesty. This Spanish comedy starring Maribel Verdú is a remake of the Chilean film “Sin Filtro”.