Babylon Berlin
Babylon Berlin is the first German TV series based on the political developments leading from the Weimar Republic to the spread of National Socialism. Through the eyes of a young police inspector, we get a glimpse of the "Roaring Twenties."
Based on the best-selling novels by Volker Kutscher, Babylon Berlin is the first German TV series where viewers can emotionally experience the story of the political developments leading from the Weimar Republic to the spread of National Socialism. Through the eyes of Gereon Rath, the young police inspector from Cologne, we get a glimpse behind the scenes of the "Roaring Twenties," which not only brought the Great Depression but where "dancing on the volcano" became the stuff of legend.