Sam - A Saxon
Based on the true story of Sam Meffire’s rise and fall in East Germany, this miniseries follows Sam’s desperate search for a place he can call home, as he fights for recognition and justice. Sam goes from being the first Black cop in the GDR to media celebrity, and finally a criminal in the wild years following German reunification.
After the birth of his son, Sam is torn between family and a career in the East German police force.
Sam’s career creates increasing tensions within his family, coming to a head when the wall falls.
Sam finds an Afro-German community and love, but just as everything goes well, they are attacked.
Back at the police, Sam becomes a media celebrity and gets promoted to join a special unit.
Increasingly frustrated with the police, Sam hunts down a neo-Nazi leader on his own terms.
Under pressure, Sam bankrolls his company with criminal activities, until someone ends up dead.
Sam escapes to the Congo, seeking refuge with his uncle, but ends up in a Dresden court and prison.