Meester Kikker
The class is astonished when their teacher tells them his big secret: sometimes he turns into a frog. Two kids see it as their task to protect his secret... and to keep him out of the beak of a stork.
Meester Kikker is based on the successful, eponymous book by children's author Paul van Loon. An ordinary class, ordinary children and an ordinary master. Or not? The lives of the children in Master Frans' class are turned upside down when they find out that their master sometimes turns into a frog. Sita is very fond of Master Frans. Together with her classmate Wouter, she does everything she can to protect their master, when it turns out that he is a vulnerable animal in the wild. Especially when it comes to a stork...