The Girl Next Door
The sheltered life of eighteen-year-old Matthew takes an unexpected turn when Danielle, his beautiful and mysterious new neighbor Danielle, takes an interest in him. Matthew begins to come into his own with Danielle’s help, but soon her risqué past brings a crew of shady characters that threaten to upend Matthew’s transformation from high school overachiever to confident young man.
Eighteen-year-old Matthew Kidman (Emile Hirsch) is a straight-arrow over-achiever who has never really lived life... until he falls for his new neighbor, the beautiful and seemingly innocent Danielle (Elisha Cuthbert). When Matthew discovers this perfect “girl next door” is a one-time porn star, his sheltered existence begins to spin out of control. Ultimately Danielle helps Matthew emerge from his shell, and discover that sometimes you have to risk everything for the person you love.