The Pact
17 years have passed since Karen Blixen gave up her adventures in Africa and returned to Denmark to a life in ruins. Now, at the age of 63, Karen Blixen is world famous, but she also lives life as a recluse, until she meets the 30-year-old poet Thorkild Bjørnvig.
17 years have passed since Karen Blixen gave up her adventures in Africa and returned to Denmark to a life in ruins. Ravaged by syphilis and devastated by the loss of her farm and the love of her life, she reinvents herself as an artistic superstar. Now, at the age of 63, Karen Blixen is world famous, but she also lives life as a recluse, until she meets the 30-year-old poet Thorkild Bjørnvig. Together they conclude a pact, and she promises to turn him into a great artist in exchange for his unconditional obedience, no matter the price.