The Knights of Castelcorvo
Secrets. Mysteries. And frightening magical beings. The small town of Castelcorvo is not as rested as it seems and just a bunch of brave knight can keep it safe. Four kids - Giulia, Riccardo, Betta and Matteo - will have to solve mysterious enigmas and face their greatest fears to become the paladins who fight the evil that lurks in Castelcorvo.
In the Italian countryside, far from the well-trod paths, lies the small village of Castelcorvo. An imposing and ancient castle mounts over this tiny town where life flows slowly and everyone knows everybody. A still miniature place, isn’t it? Not at all. Among the cobbled streets and colourful little houses witches and other frightening magical beings lie low. And, above all, is the old manor really uninhabited or is it hiding mysteries and secrets only a group of brave people can reveal? Castelcorvo is not as peaceful and to keep it safe brave Knights are called to defend it. Four kids - Giulia, Riccardo, Betta and Matteo - will have to solve puzzles and face their greatest fears to grow up, live a huge adventure and become the paladins fighting the evil that lurks in Castelcorvo.
Giulia and Riccardo arrive in Castelcorvo and make friends with Matteo and Betta: the quest begins.
Giulia, Riccardo, Betta and Matteo solve the first enigma and agree to save Andrea from the Stria.
Giulia, Riccardo, Betta and Matteo will look for the second key without being fooled by Zeno.
The Knights must face the mysteries of the woods of Castelcorvo to obtain the Evening Key.
The Knights explore the Elsewhere in search of Andrea while fleeing the temptations of the Stria.
The Knights must return home with Andrea, but the Stria will not make life easy for them.
Everyone has forgotten the Knights of Castelcorvo: will they be able to break the spell?