Men Of Honor
When the son of a Kentucky sharecropper (Cuba Gooding Jr.) joins the newly integrated Navy, his tough-as-nails training officer (Robert De Niro) wants no part of his ambitions.
Cuba Gooding Jr. and Robert De Niro give powerful performances in this acclaimed, gripping military drama inspired by the real life story of Carl Brashear. When an African-American sharecropper from Kentucky (Gooding) dreams of becoming a U.S. Navy master diver, he finds that one of his biggest challenges is a bigoted training officer (De Niro).