The Earl, His Lover, the Escort and Her Brother
Anthony Ashley Cooper, 10th Earl of Shaftesbury, was one of Britain’s wealthiest men, a scion of a historic family whose assets included grand properties in the UK and France, a 9000-acre estate, and works of art worth tens of millions of pounds. He split his time between his ancestral family home in Dorset and the French Riviera, where he enjoyed a hedonistic lifestyle of drink, drugs, and sex.
Anthony Ashley-Cooper, 10th Earl of Shaftesbury, was one of Britain's wealthiest men, a scion of a historic family whose assets included grand properties in the UK and France, a 9000-acre estate, and works of art worth tens of millions of pounds. Anthony split his time between his ancestral family home in Dorset and the French Riviera, where he enjoyed a hedonistic lifestyle of drink, drugs, and sex, all funded by his multi-million-pound inheritance. When in France, the earl met Jamila M'Barek through an escort agency, and when she claimed to be pregnant by him in 2002, they married, making her the third Countess of Shaftesbury. Their relationship, however, grew strained, and they separated. In 2004, the earl asked for a divorce after meeting Nadia Orche, a club hostess and young mother of two. Shortly after, the earl disappeared, and the press speculated that the Mafia had abducted him and forced him to hand over his wealth. Several months after his disappearance, Jamila confessed to the police that her brother, Mohammed M’Barek, killed the earl in a crime of passion, and Anthony's decomposed body was later found dumped in a ravine at the foothills of the Alps. Jamila and her brother denied that it was pre-meditated murder but were both convicted and jailed.