The Unexpected Joker
In this Argentine comedy set in 1962, Jorge Rizzi is a timid office worker who has his seductive alter ego, Doctor Tangalanga, freed after a hypnosis session. Doctor Tangalanga’s exuberant confidence opens doors that Jorge never could have imagined, but soon Jorge’s freewheeling side causes things to spiral out of control for his restrained side.
Set in Buenos Aires 1962, this Argentine comedy follows the story of Jorge Rizzi, a timid office worker whose life takes an unexpected turn after a hypnosis session frees him of his inhibitions. The experience brings out his wildly seductive alter ego: Doctor Tangalanga. At first, he uses his new powers to lift the spirits of Sixto, a friend who is in the hospital, and to seduce Clara, the receptionist at the hospital where Sixto is recovering. But things quickly spiral out of control for Jorge and Doctor Tangalanga.