Most People Die on Sundays
David, a young Argentinian boy, cries in a European hotel after a fight with his boyfriend and decides to go back to Buenos Aires. David visits his vegetative father, but his mother, Dora, finally decides to take him off the ventilator. After his death, the family tries to cope with the loss. David faces his fear of solitude while finding comfort with his mother.
David, a corpulent, homosexual, and middle-class Jewish young boy, who has a fear of flying, returns to Buenos Aires from Europe after the death of his uncle. On the return, David finds out that his mother has decided to take his father off the ventilator, the only thing that has kept him alive for years. David oscillates between his close relationship with his mother, who alienates herself due to the pain of her husband's imminent death, and the voracity to fill his existential void, as he spends all his time learning how to drive, going to cheaper specialists than in Europe, and trying to have sex with any man that gives him a bit of attention.