Rookie Robot Explores the World
Robots also have to learn, and our little robot, Rookie, likes nothing more than that. Curious, open, and friendly, he explores his world and meets new friends, discovers new things, and experiences little adventures in each episode. Rookie Robot is a preschool program for the youngest TV audience, a fun journey through first encounters and discoveries, based on original children's line drawings.
Robots also have to learn, and our little robot, Rookie, likes nothing more than that. Curious, open, and friendly, he explores his world and meets new friends, discovers new things, and experiences little adventures. In each episode, Rookie learns a little more about the world around him and inspires young viewers to do the same. All stories are based on original children's line drawings, making it easy for young viewers to connect. With its lovable characters and charming stories, it is bound to become not only a preschooler's but a family favorite! Rookie's adventures are brought to life with amazing music and sounds, without spoken words. But Rookie Robot is more than just a fun cartoon - it also teaches important values like respect for all individuals as well as for our planet.
A blown away plastic bag inspires Rookie to a series of creative ideas on recycling.
A funny parrot plays a joke on Rookie before they excel at imitating each other.
Chased away at first, a lightning strike turns Rookie into the savior of a fox familiy.
The encounter with two cheeky polar bears turns into a hilarious snowball match.
Rookie recalls adventures with his friends from blooming spring to snowy winters.
After a bird laughs at his attempts to fly, Rookie takes off in his own unique way.
When Rookie finds a library, he is immediatly fascinated by all the wonderful books.
A little crab quickly becomes the first visitor of Rookie's sandcastle on the beach.
The shapes of the clouds remind Rookie of adventures he shared with his freinds.