Escape From the Planet of the Apes
A trio of super-Intelligent apes from the future creates paranoia amongst 20th century humans who fear a plot to overthrow mankind.
Roddy McDowall and Kim Hunter reprise their roles from the original Planet of the Apes in this third chapter of the Apes saga. Two intelligent simians from the future, Cornelius (McDowall) and Zire (Hunter) travel to present-day Earth. They become instant sensations, wined and dined and treated like celebrities - until a high-level plot forces them to run for their lives!