Alganesh
Why do Eritreans flee? Go beyond familiar images into Ethiopian refugee camps. Witness the intense journey before the sea crossing, meet unaccompanied children, persecuted groups, and people trapped for many years. See the harsh reality hidden from view, the story before the headlines.
I didn't believe it until I saw it'. A sign on a wall says this, as a hundred Eritrean refugees arrive at the Endabaguna collection centre in the Tigray region in Ethiopia, after traveling in an airless truck for four days. Why do people run away? What happens before the infamous images we are shown in the West of refugees crossing the sea? An intense journey through four refugee camps for Eritreans in Ethiopia, amongst unaccompanied children, persecuted Kunamas, people who have been there for as long as 17 years.