Guga by Kuerten
"Guga by Kuerten" chronicles Guga's rise to the top, from his humble beginnings and the early death of his father to becoming a global tennis legend and retiring in 2008. The series highlights his victories and struggles, including the injuries that threatened his career. Through archival footage and exclusive access to his inner circle, the humanity of the Brazilian idol is revealed.
"Guga by Kuerten" follows the journey of the Brazilian tennis player from his beginnings to becoming a legend of the sport. Starting from the premature death of his father, it portrays his meteoric rise to win Roland Garros in 1997 under Larri Passos' mentorship, and the stellar performance that allowed him to be amongst the best of his time. Highlighting his iconic victories and his indomitable competitive spirit, his hardships, including the career-threatening injuries, and his heart wrenching retirement at Roland Garros in 2008, are explored. Through archival footage, interviews, and intimate moments, the documentary series offers a comprehensive look at the man behind the myth, thus revealing the humanity and greatness of one of the idols of Brazilian tennis.
Gustavo Kuerten makes history by becoming the first Brazilian to ever win Roland Garros in 1997.
Despite a rocky start, Guga wins the Masters Cup 1000 tournament in Lisbon, and becomes number one.
Guga conquers Roland Garros for a third time in 2001, drawing his famous heart on the court.
Guga says goodbye to tennis at Roland Garros 2008, after years of struggling with injuries.