All Creatures Great and Small
Fresh out of Glasgow Veterinary College, James Herriot follows his dream to become a vet in the magnificent Yorkshire Dales. He soon discovers that treating the animals is as much about treating their owners, and the Dales’ farmers are a tough crowd to please. At Skeldale House James gets to know his newly formed dysfunctional family.
Fresh out of Glasgow Veterinary College, James Herriot follows his dream to become a vet in the magnificent Yorkshire Dales. He soon discovers that treating the animals is as much about treating their owners, and the Dales’ farmers are a tough crowd to please. At Skeldale House James gets to know his newly formed dysfunctional family; his chaotic and erratic boss Siegfried Farnon, his wayward brother Tristan and the shrewd Mrs Hall who is endlessly steering the ship. When local beauty Helen Alderson attracts James’ attention he finds another, more enduring reason to stay in the Dales.
Siegfried struggles to manage the surgery alone while James faces challenges at RAF Abingdon.
Siegfried juggles godparent duties and farm challenges. Tristan's return rekindles brotherly bonds.
Tristan adjusts to life at Skeldale. Mrs Hall sends them to Pumphrey Manor. James treats a cow.
James falls ill, hallucinating about RAF Abingdon as Siegfried and Tristan reconcile.
A tense Christmas at Skeldale brings devastating news, fragile hope and an unexpected visitor.