Buried Secrets of WWII
The latest technology creates 3D models of World War II battlefields, worldwide. Scans reveal traces hidden and buried for over 70 years.
New technology is revealing hidden traces of that attack on Pearl Harbor, on land and underwater.
In 1944, the Nazis launched the world’s most advanced weapon, Hitler’s Vengeance rockets.
The team investigate the Hurtgen Forest in Germany to uncover the hidden traces of a battle.
Pete Kelsey and Marty Morgan uncover how the most bombed place on Earth, Malta, fought back.
The team hunt for clues as to how Allied troops dismantled the Japanese war machine.
Pete and Marty investigate the Allied forces advancement to Rome through Italy’s mountainous land.