Witness To Disaster
Eyewitness; compelling stories of disaster, told through the eyes of those who were there. A Mine Collapses in Chile, Wildfires burn in Portugal, A Debris Flow crushes a Californian town, Tornadoes rampage across the US, a Ship Sinks in a Hurricane and an Earthquake brings destruction to Nepal. Through forensic analysis, we reveal how these events unfolded.
In April 2011, 360 tornadoes ravage the southern USA in 4 days, killing 348 people.
When a debris flow hits Montecito, California, residents are left fighting for survival.
The story of the largest fire in Portugal’s history told by the people who were there.
When an earthquake hits Nepal, survivors are trapped in the remote corners of the Himalayas.