Shipwreck Hunters Australia
A unique team of adventurous divers and underwater filmmakers are joined by expert maritime archaeologists on the hunt for long-lost shipwreck secrets along the vast coast of Western Australia. Led by an obsessed pirate captain, the missions combine new evidence and archival research in an all-out adventure into the mysterious past in one of the most stunning places on Earth.
The intrepid Shipwreck Hunters Australia team of Ryan, Johnny, Nush, Andre, and Ash are back, launching six more epic missions along Australia’s treasure coast. The highly skilled crew of ocean adventurers travel to some of the most breathtaking and heart-stopping locations on the planet to explore rich maritime stories of our past and make breakthrough discoveries.
Propelled by the unprecedented success of their expeditions featured in season one, the team are more excited than ever. Obsessed by the wonders of the natural world and fixated by the revelations of untold disasters at sea, the Shipwreck Hunters have levelled up in preparation for what’s ahead. What will they discover?
The Shipwreck Hunters are back, searching the extreme Southern Ocean for a long-lost steamship.
At the infamous Abrolhos Islands, the team explores the legend of a grand Dutch ship that vanished.
The Shipwreck Hunters head to a dangerous outer reef, searching for a cursed ship lost in 1902.
The incredible discovery of an ancient Buddha statue leads the team on a monumental mission.
The team investigates new clues about the missing 68 survivors of Gilt Dragon wrecked centuries ago.
At world heritage Ningaloo Reef, the Shipwreck Hunters unravel a story of greed and desperation.